Tilläggstjänster
Därför sitter vi på en guldgruva
Med Universal Checks iPad-system kommer vi stegvis att återgå till ordningen. Det kommer att bli lönsamt att annonsera i dagstidningen igen. Men det kommer också att gå att nå ut till specifika grupper via den databank som ligger till grund inte bara för tidningsprenumerationerna utan också för företagsabonnemang, offentliga målgrupper som politiker och tjänstemän och andra organisationer som upptäcker fördelarna med att kommunicera via vårt iPad-system.
I grund och botten gäller det att skapa förtroende och om att sätta kunden i centrum. Allt handlar om kunden. Att hitta balansen mellan att informera och att leverera oseriös och tröttande reklam. Någon måste vara ansvarig för kunden, och den rollen är vi redo att ta. En kommersiell grund för hela processen är att det finns ett existerande system för mikrobetalningar. Vi har redan betalströmmarna, det behövs ingen fakturering eller annan administration. Vi kan erbjuda tjänster som kostar hur lite som helst, det är kvantiteten som ger de stora intäkterna.
Surfplattan har inga begränsningar, den fungerar som vilken dator som helst. Man kan gå in på hemsidor, skriva insändare, ladda ner olika spel och program. Man kan läsa om nyheter från valfri ort, använda appar, titta på You Tube eller vad som helst.
Vi påstår inte att varenda människa kommer att gå omkring med en iPad i handen som om den vore en mobiltelefon, men det kommer helt klart att märkas mer och mer. Med tidningsprenumerationen och andra former av anslutning följer erbjudanden från underhållningsbranscher, banker, försäkringsbolag och liknande. Det är en attraktiv plattform på seriös grund, och hela konceptet bygger på förståelse för kunden och djup lojalitet. Och basen för alltihop är det absolut starkaste regionala varumärket, nämligen dagstidningen.